Model pentru centru de învăţământ de tip IAC, on-line, e-learning.


Centrul de învăţământ poate fi o entitate reală şi/sau virtuală care oferă servicii educaţionale.
Metodologii didactice
   Metodologiile didactice specifice învăţământului  online (prin folosirea Internetului) cuprind:
Øcomunicarea online cu îndrumătorii după un orar ce cuprinde transmiterea prele­gerilor, a practicii, a activităţilor colaborative (clasa virtuală);
Øaccesul la resursele didactice (cursurimateriale complementarebibliografie, teste etc.) pentru Învăţarea individuală (studiu individual şi/sau învăţare asistată);
Øcomunicarea şi colaborarea dintre elevi în vederea consolidării cunoştinţelor prin interacţiunea lor (învăţare prin colaborare).

Clasa virtuală
Clasa virtuală poate fi o simplă reproducere a modelului clasei, adică un proces centrat pe îndrumător, sau unul centrat pe elev. Elevii frecventează cursurile individual sau în grupuri, în una sau mai multe săli echipate cu toate facilităţile de infrastructură pentru orele de conferinţă audio/video găzduite de centrul de învăţământ.
  Tutorialele online le oferă elevilor experienţa clasei virtuale, inclusiv conţinutul structurat al cursului, activităţile clasei, chiar şi tema pentru acasă.
Tutorialele sincrone permit instruirea interactivă prin Internet (monitorizare live, „pe viu”), cu ajutorul tehnicilor de comunicare sincrone (conferinţe audio/video). Prelegerile sunt programate dinainte, iar îndrumătorii şi elevii se întâlnesc online la momentul stabilit.
Tutorialele asincrone au loc pe Internet, folosind metode de comunicare asincrone.
 Tutorialele on-line le oferă  experienţa clasei virtuale, inclusiv conţinutul structurat al cursului, activităţile clasei, chiar şi tema pentru acasă. Fiecare individ are posibilitatea de a învăţa nu numai de la îndrumător, ci şi de la alţi colegi de clasă. Metodologiile clasei virtuale pot fi implementate atât prin mijloace de comunicare sincrone, cât şi prin tehnici de comunicare asincrone
Servicii de management educaţional
ØServiciul de înmatriculare electronică şi identificare a utilizatorului;
ØPăstrarea şi ţinerea la zi a datelor personale ale elevului;
ØPăstrarea şi accesul la rezultatele academice ale elevului;
ØMonitorizarea progresului academic al elevilor;
ØOferta de cursuri şi programarea cursurilor editate electronic;
ØCataloagele resurselor didactice;
ØPublicitatea cursurilor;
ØServiciile de dezvoltare a conţinutului:

Tehnologiile învăţământului electronic

Tehnologiile contemporane ale învăţământului electronic acoperă o gamă largă de aplicaţii şi procese, inclusiv învăţarea cu ajutorul calculatorului, al Intemetului, al claselor virtuale şi al colaborării digitale prin toate mijloacele electronice de informare.
Factori care asigură utilizarea eficientă a tehnologiei:
vdiversitatea tehnologiei sau accesul la soluţii tehnice alternative;
voperabilitatea tehnologiei (simplitatea utilizării, confortul);
vinteroperabilitatea/compatibilitatea tehnologiei (comunicarea cu/conectarea la alte instalaţii hardware şi programe);
vinteractiv itatea sau capacitatea tehnologiei de a implica elevii în învăţarea interactiva;
vaccesibilitatea tehnologiei (un mediu de învăţare care ţine seama de necesităţile elevului). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu