Comunicații mediate de calculator BLOGURI.

    Un blog  este o publicație web  care conține articole periodice sau și actualizate neîntrerupt ce au de obicei un caracter personal.
   Ca regulă, actualizarea blog-urilor constă în adăugiri de texte noi, asemenea unui jurnal, toate contribuțiile fiind afișate în ordine cronologică inversă.
    Acest gen de publicații web sunt în principiu accesibile publicului larg, însă unele pot fi contra cost.
  
Modele ale Comunicaţiilor Mediate de Calculator (CMCfolosite în IAC
Au fost identificate patru clase de tehnici:
qtehnici individuale - baze de date on-line utilizate în comun; jurnale on-line; aplicaţii on-line; biblioteci de software; grupuri de interese on-line; interviuri;
qtehnici profesor-elev - contracte de învăţare; îndrumare (ucenicie); rezidenţiate; corespondenţe de studii;
qtehnici profesor-elevi - discipline; seminarii (simpozioane);
             q  tehnici intergrupuri - dezbateri; simulări şi jocuri; roluri; studii de caz; grupuri de discuţii; sarcini pe bază de transcriere; brainstorming; tehnici delphi; tehnici nominale de grup; forumuri; proiecte de grup.

BLOGURI Personale

         Un blog personal este un site pe care autorul isi exprima liber opiniileideile si poate interactiona cu prietenii. Un blog personal oferă foarte multă libertate de exprimare autoruluiPoate posta glume, fotografiiclipuri video, etc. Poate comenta noutatile din presa sau poate povesti intamplari din viata personala.
a.bloguri narative- experienţa de zi cu zi e povestită (“jurnal online”) posturile sunt scurte, interpretarea este minimă.
b. bloguri “filosofie de viaţă”: nu sunt prezentate aproape deloc experienţele cotidiene, nu se povesteşte nimic concret, nu există personaje din viaţa autorului, se preferă fragmentele de tip literar sau interpretările de tip moral sau filosofic.
c. bloguri “comentariu personal”: există experienţe din prezent sau trecut pe fundal dar numai ca pretext pentru interpretare, amprenta subiectivă este puternică.
d. bloguri comentariu de viaţă publică: elemente din viaţa publică (ştiri, lecturi, evenimente) sunt prezentate, evaluate şi interpretate prin perspectiva proprie.
e. bloguri preluare: autorii preiau fără modificări articole şi materiale audio-video (o “revistă a presei” personală).
BLOGURI PROFESIONALE
         Autorul foloseşte identitatea sa profesională, cea personală este destul de puţin prezentă. Sunt prezentate elemente de interes pentru domeniul respectiv: de exemplu, un blog pe zona RP comentează elemente precum campanii, prestaţii în spaţiul public, pagina web a unei companii s.a.m.d.
BLOGURI HOBBY
                  Autorul nu foloseşte nici identitatea personală nici identitatea profesională pentru că este o ipostază a sa mai puţin cunoscută (o identitate parţială, prin care valorifică o pasiune colaterală sau un alt domeniu de interes): de exemplu, bloguri care comentează numai evenimente sportive sau evenimente şi apariţii din muzica de un anumit gen.
BLOGURI COLECTIVE
            Bloguri construie în jurul unei idei: de exemplu, românismul, cultura literară, unitatea românilor din diaspora. Sunt idei cu reprezentare slabă în mainstream media şi de aceea se caută o reprezentare a lor în spaţiul virtual.
BLOGURI COLECTIVE PROFESIONALE
Sunt câteva organizaţii care folosesc blogul ca forma de promovare în spaţiul virtual, este un blog cu mai multe username-uri plasat sub identitatea organizaţiei respective. 

BLOGURI RELIGIOASE
               Este o categorie destul de puternic reprezentată în blogosferă, probabil tot din cauză că mainstream media nu acordă atenţie acestui subiect în creştere ca importanţă în agenda socială.

BLOGURI REVISTĂ ONLINE
                Bloguri colective care nu aparţin unei organizaţii şi nu sunt versiunea electronică a unei publicaţii tipărite. Oricum, sunt organizate şi prezentate sub formă de blog.
BLOGURI TEMPORARE
                Constituite numai pentru a pregăti şi prezenta unele evenimente (bloguri întreţinute numai până la desfăşurarea evenimentului respectiv).
Platforma de blog este un software ce oferă posibilitatea creării și întreținetii unui site web, fără a fi necesar ca deținătorul blogului să cunoască și să utilizeze limbaje de programe sau noțiuni de webdesign.



CE ESTE INSTRUIREA ASISTATĂ DE CALCULATOR ?
Instruirea asistată de calculator presupune o cercetare a elevului supravegheată şi îndrumată de profesor, care îl ajută în realizarea operaţiilor tehnice, a celor de documentare, în identificarea legăturilor între informaţii, conducându-l către o nouă cunoaştere
SOFTWARE EDUCAŢIONAL.
Noile tehnologii ale informaţiei şi comunicării favorizează dezvoltarea a numărate tipuri de aplicaţii pentru instruire. 
Distingem două tipuri de aplicaţii utilizate la clasă:
  Software-ul folosit ca suport pentru activităţile de predare –învăţareÎn cadrul acestei categorii fac parte utilitarele şi materialele de referinţă, softul tematic.
  Software-ul educaţional propriu-zis. Aceste aplicaţii sunt elaborate pentru a-i ajuta pe elevi să-şi însuşească sau să dobândească anumite competenţe pentru demonstraţii,
simulări, experimentări. 
 Softul educaţional reprezintă un program informatizat , proiectat special pentru rezolvarea unor sarcini sau probleme didactice / educative prin valorificarea tehnologiilor specifice instruirii asistate de calculator care asigură:
  • ƒ     memorarea datelor,
  • ƒ     organizarea datelor în fişiere ,
  • ƒ     gestionarea fişierelor ,
  • ƒ     simularea învăţării
  • ƒ     realizarea învăţării
  • ƒ     evaluarea formativăa învăţării
  • ƒ  controlul reglarea / autoreglarea şi autocontrolul activităţii de învăţare / educaţie . 

Clasificarea softurilor educaţionale folosite în IAC
1.SOFTWARE TUTORIAL
            software de predare interactivă de noi cunoştinţe (tutorial);  
       Tutorial –  presupune utilizarea calculatorului în procesul predării, pe bază unui dialog de investigare realizat între calculator şi instruit.
ex.
2. SOFTWARE DE EXERSARE PRACTICĂ (drill-and-practice);
Exerciţiul practic (Drill-and-practice) – softurile de exersare pot intervine ca un supliment al lecţiei, realizând acţiunea practică individuală necesară asimilării unor cunoştinţe şi deprinderi specifice în cadrul disciplinelor de învăţământ. Un soft de exersare oferă un set de sarcini repetitive cu caracter algoritmic, iar la finisarea acestuia urmează analiza răspunsurilor date.
Structura unui soft de exersare conţine etapa de familiarizareetapa de desfăşurare a acţiunii printr-un şir de operaţii repetitive. Pot fi introduse mai multe acţiuni. Întrebările de consolidare vor fi puse pentru a determina nivelul de însuşire a competenţelor formate. Etapa aprecierii răspunsurilor va ghida elevul fie la finisarea programului, fie la repetarea acestuia, în cazul insuccesului.
Avantajul acestor produse: elevul lucrează în ritm propriu şi este apreciat la corectitudinea răspunsului dat, învăţarea devine individualizată; dezavantajul major: învechirea morală rapidă a materialului. Pentru a evita plictiseala, repetarea şi învăţarea pe de rost a sarcinilor oferite, acţiunile de exersare trebuie să fie generate aleatoriu de către produsul informatic.
ex.
3. SOFTWARE DE SIMULARE ŞI EXPERIMENTARE VIRTUALĂ;
          Simularea este o metodă de predare prin care se încearcă repetarea, reproducerea sau imitarea unui fenomen sau proces real. Elevii interacţionează cu programul de instruire într-un mod similar cu modul de interacţiune al operatorului cu un sistem real, dar desigur situaţiile reale sunt simplificate. Scopul simulării este de a ajuta elevul în crearea unui model mental util a unui sistem sau proces real, permiţând acestuia să testeze în mod sigur şi
eficient comportarea sistemului în diverse situaţii.
ex.


4. SOFTWARE JOCURI PENTRU INSTRUIRE
Joc didactic – un software de acest tip prezintă informaţii sub formă de joc, inclus în cadrul mai multor situaţii de învăţare în vederea creşterii motivării şi pentru realizarea anumitor activităţi educaţionale specifice. Jocul didactic poartă un caracter evidenţiat interactiv, care poate dezvolta gândirea, atenţia, logica, creativitatea, potenţialul intelectual şi acţional al instruiţilor.
În structura unui joc didactic sunt incluse etapele: de prezentare generală şi obiectivele jocului, de selectare a nivelului şi segmentului de joc, acţiunile instruitului, care vor fi apreciate ca acţiuni corecte sau incorecte. Jocul poate fi reactualizat sau încheiat.
ex.
          5.SOFTWARE PENTRU TESTAREA CUNOŞTINŢELOR
          Testare electronică - testarea cunoştinţelor cu ajutorul calculatorului presupune existenţa unui produs software capabil să testeze nivelul de însuşire a cunoştinţelor prin evaluarea răspunsurilor. Programul de testare electronică poate fi inclus într-o lecţie curentă sau de recapitulare. Numărul de itemi de test depinde de obiectivele preconizate, nivelul de pregătire al studenţilor, volumul conţinutului evaluat. 
ex.http://www.teste-de-inteligenta.ro/teste-test_inteligenta_nr_1_2.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu