Metodologii didactice
Metodologiile didactice
specifice învăţământului online (prin folosirea Internetului)
cuprind:
Øcomunicarea
online cu îndrumătorii după un orar
ce cuprinde transmiterea prelegerilor, a practicii, a activităţilor
colaborative (clasa virtuală);
Øaccesul la resursele didactice (cursuri, materiale complementare, bibliografie, teste
etc.) pentru Învăţarea individuală (studiu individual şi/sau învăţare asistată);
Øcomunicarea
şi colaborarea dintre elevi în vederea
consolidării cunoştinţelor prin interacţiunea lor (învăţare prin colaborare).
Clasa virtuală
Clasa virtuală poate fi o
simplă reproducere a modelului
clasei, adică un proces centrat pe îndrumător, sau unul centrat pe elev. Elevii
frecventează cursurile individual sau în grupuri, în una sau mai multe săli
echipate cu toate facilităţile de infrastructură pentru orele de conferinţă
audio/video găzduite de centrul de învăţământ.
Tutorialele online le
oferă elevilor experienţa clasei virtuale, inclusiv conţinutul structurat al
cursului, activităţile clasei, chiar şi tema pentru acasă.
Tutorialele sincrone permit instruirea interactivă prin Internet
(monitorizare live, „pe viu”), cu ajutorul tehnicilor de comunicare sincrone
(conferinţe audio/video). Prelegerile sunt programate dinainte, iar
îndrumătorii şi elevii se întâlnesc online la momentul stabilit.
Tutorialele asincrone au loc pe Internet, folosind metode de comunicare
asincrone.
Tutorialele
on-line le oferă experienţa clasei virtuale, inclusiv
conţinutul structurat al cursului, activităţile clasei, chiar şi tema pentru
acasă. Fiecare individ are posibilitatea de a învăţa nu numai de la îndrumător,
ci şi de la alţi colegi de clasă. Metodologiile clasei virtuale pot fi
implementate atât prin mijloace de comunicare sincrone, cât şi
prin tehnici de comunicare asincrone
Servicii
de management educaţional
ØServiciul de înmatriculare electronică şi identificare a utilizatorului;
ØPăstrarea şi ţinerea la zi a datelor personale ale elevului;
ØPăstrarea şi accesul la rezultatele academice ale elevului;
ØMonitorizarea progresului academic al elevilor;
ØOferta de cursuri şi programarea cursurilor editate electronic;
ØCataloagele resurselor didactice;
ØPublicitatea cursurilor;
ØServiciile de dezvoltare a conţinutului:
Tehnologiile
învăţământului electronic
Tehnologiile contemporane
ale învăţământului electronic acoperă o gamă largă de aplicaţii şi procese,
inclusiv învăţarea cu ajutorul calculatorului, al Intemetului, al claselor
virtuale şi al colaborării digitale prin toate mijloacele electronice de
informare.
Factori
care asigură utilizarea eficientă a
tehnologiei:
vdiversitatea
tehnologiei sau accesul la soluţii tehnice alternative;
voperabilitatea
tehnologiei (simplitatea utilizării, confortul);
vinteroperabilitatea/compatibilitatea
tehnologiei (comunicarea cu/conectarea la alte instalaţii hardware şi
programe);
vinteractiv
itatea sau capacitatea tehnologiei de a implica elevii în învăţarea
interactiva;
vaccesibilitatea
tehnologiei (un mediu de învăţare care ţine seama de necesităţile elevului).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu